Apirilak 6: COLCAFYD Euskadik Jarduera Fisikoaren Munduko Eguna ospatzen du
- COLCAFYD País Vasco
- Apr 6
- 2 min read

Apirilaren 6an, Garapen eta Bakerako Kirolaren Nazioarteko Egunean (edo Jarduera Fisikoaren Munduko Egunean), COLCAFYD Euskadik bizitza osoan zehar lagun izango duen Kalitateko Heziketa Fisikoa aldarrikatzen du. Ez da nahikoa jarduera fisikoa eta kirola sustatzea: mugimenduan hezteak plangintza, asmo pedagogikoa eta profesional kualifikatuak eskatzen ditu. Heziketa Fisikoa ez da eskolan amaitzen, eta jarduera fisikoko edo kiroleko zerbitzu oro ezin da halakotzat hartu.
Apirilaren 6an, Nazio Batuek aldarrikatutako Garapen eta Bakerako Kirolaren Nazioarteko Eguna eta Osasunaren Mundu Erakundeak bultzatutako Jarduera Fisikoaren Munduko Eguna ospatzen dira mundu osoan. COLCAFYD Euskaditik data hau aprobetxatu nahi dugu ideia garrantzitsu bat partekatzeko: Heziketa Fisikoa pertsona guztien ezinbesteko beharra eta eskubidea da, bizitzako etapa guztietan, eta kalitatez eta profesional kualifikatuekin bermatu behar da.
Heziketa Fisikoa ez da eskola-etapa bat bakarrik. Mugitzen, elkar ezagutzen, elkarrekin bizitzen eta bizitza osoan osasuna zaintzen ikasteko modu bat da. Haurtzaroan, garapen motorraren eta emozionalaren oinarriak finkatzen ditu. Gaztaroan, autonomia eta pentsamendu kritikoa indartzen ditu. Helduaroan, oreka fisikoa eta mentala lortzen laguntzen du. Eta adin aurreratuetan, funtzionaltasunari eustea, mendekotasuna prebenitzea eta duintasuna zaintzea ahalbidetzen du.
Bizitza osorako Heziketa Fisikoaz hitz egitea osasunaren eta hezkuntzaren ikuspegia defendatzea da, pertsona bakoitzak bere errealitate eta beharretan lagun dezan, eskolatik edo lehia-kiroletik harago. Eta ikuspegi hori, UNESCOk partekatua eta Heziketa Fisikoaren, Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Nazioarteko Gutunean aitortua, berdintasunarekiko, inklusioarekiko eta giza garapen iraunkorrarekiko konpromisoa da.
Eskola-eremuan, Kalitateko Heziketa Fisikoaren kontzeptua gero eta nabarmenagoa da: planifikatua, progresiboa, esanguratsua, inklusiboa eta garapen integralera bideratua izan behar du. Hala ere, kalitate-eskakizun hori ez da beti fisikoki hezten den beste gune batzuetara eramaten: kirol-zentroak, programa komunitarioak, eskolaz kanpoko jarduerak, adinekoentzako edo patologiak dituzten pertsonentzako zerbitzuak...
Kalitateak ez luke salbuespena izan behar. Bizitza osorako Heziketa Fisikoak ere kalitatezkoa izan behar du. Horrek esan nahi du kirol edo jarduera fisikoaren edozein proposamen ezin dela heziketa fisikotzat hartu. Funtsezko aldea dago mugimendua modu orokorrean sustatzearen eta mugimenduaren bidez ikuspegi pedagogiko batetik heztearen artean, asmoarekin, ebaluazioarekin, metodoarekin.
Heziketa Fisikoa ez da mugiarazten duen guztia. Ikuspegi profesional espezifikoa eskatzen du, laguntza oinarritua, pertsona bakoitzaren gaitasunak, interesak eta inguruabarrak kontuan hartzen dituen ikuspegia, bizitzako edozein etapatan. Horregatik, ezinbestekoa da zerbitzu horiek diseinatzen eta gauzatzen dituztenak prestakuntza egokia duten profesionalak izatea: kirol-hezitzaile fisikoak, hau da, Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako unibertsitate-tituludunak.
Informazio gehiago, esteka honen bidez.
Comments